"Het is vooral onze eigen achterban die ons op dit idee heeft gebracht," zegt Jeroen Brugge, marketingdirecteur van Plan International België. Dat NGO's altijd zoeken naar nieuwe manieren om het grote publiek te boeien, aan te spreken en te motiveren is geen geheim. Ook Plan International België houdt de evoluties op dat vlak in de gaten. "Elk jaar zijn er tal van organisaties, scholen, bedrijven, maar ook particulieren en dan nog meestal onze eigen Plan Ouders die allerlei acties organiseren ten voordele van onze projecten in het Zuiden. Zij inspireerden ons om alle acties te bundelen op één platform, zodat ze anderen kunnen inspireren en tegelijk op de hoogte blijven van wat andere mensen zoal organiseren. Het platform maakt het een organisator van een actie trouwens een pak makkelijker: het is een digitaal hulpmiddel om hun fantastische initiatieven te lanceren naar vrienden en familie."

Ook voor bedrijven een mooie CSR-tool

Dat dit ook voor bedrijven een unieke kans is om uit te pakken met fijne (personeels)acties en om de corporate social responsability in de verf te zetten, lijdt geen twijfel. Bedrijven krijgen de hulp van onze medewerkers om een mooie profielpagina aan te maken waarmee communiceren naar personeel en klanten makkelijk wordt. Een teller geeft de bedrijfssteun weer. En als personeelslid kan je aangeven dat je bij het bedrijf werkt om ook de personeelsinitiatieven in de spotlights te zetten.